Pages

Wednesday, February 3, 2010

Penuh Dugaan


Diari hari nie...
  1. Belajar (sekolah)
  2. Kelas tambahan
  3. Kelas tahfiz
Lucu bebenar lah hari. Aku sero nak ketawa sampai takse berhenti pulok. Balaghah yang ngajar aku pulok modal dia ("jangan mencuri, ye!!!") nie modal ustaz di koperasi sekolah je. Sampaikan kawan skelas aku keno mapuh (ejek) ko dio. Tapi, mujur kawan aku yang ini xsero gapo. Maso BI pon gitu jugak, tapi xdok lah sesi mapuh-memapuh. Ni senarai proverb yang aku belajar tadi :
  1. every cloud has a silver lining
  2. where there's a will, there's a way
  3. a friend in need is a friend indeed
  4. money is the root to all evil
  5. an apple a day, keeps the doctor away

Penat..! Penat...!
Tapi xpo. Kerana sebentar jah letih nie. Insyaallah, dengan pengorbanan aku nie. Aku kan jadi orang yang berjaya (didunia dan Akhirat) so lagi, jadi orang yang berilmu. Ado dale pepatah Arab "Ilmu tanpa amal, ibarat pokok tidak berbuah".

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment