Pages

Wednesday, December 8, 2010

tiP-tOp - bUnYi jaM b'DeTik

setiap masa yang berdetik, setiap itu juga hati ku berdebar. semakin lajunya masa itu berdetik semakin pantas hati ku berdebar. entah kenapa ?
hati ku jam ???
owhhhh ..............
xmungkin.............

hati dan jam xmatch kata pak cik google......
tapi setiap kali hati ku berdetik itu lah menandakan aku hampir jatuh, jatuh dan amat sukar bagi ku berseorangan bangun  dari jatuhan itu. amat pelik bagi ku, ini lah waktu dan saat di pertengahan cuti, yang mana budak2 lain bergembira membuat aktiviti masing2, kegembiraan itu tidak menusuk kedalam nadiku. ketenangan itu lah yang aku maksudkan sebenarnya.

TENANG !
TENANG !
aku masih mencari2 maksud tenang itu. ia amat sukar digambarkan melalui kata2, ia akan terbit melalui expression muka dan tingkah laku orang berikut. aku ? termasuk kah ?
walhal kehidupan aku sebelum ini dapat dikawal, but for now................wallahua'lam.....hanya penciptaku je Maha Mengetahui, penyakit datang kepada ku taktala aku ingin melepaskan rasa itu, datang nya demam dan segala bentuk keadaan yang menafikan aku untuk bersama kawan2 ku di Pantai Cahaya Bulan 2, 3 hari lepas.
Firman Allah:
"Kamu merancang, Allah juga merancang, tetapi, perancangan Allah itu lebih baik"

walau sehebat mana pun perancangan aku untuk kesana, tapi Allah terlebih dahulu merancang. Perancangan Allah itu meliputi segala bentuk. walaubagaimanapun, terdapat hikmah yang baik bagi ku.....
Allahurabbi !!! aku hanya makhluk yang jahil.......


"Yang dikatakan kawan bukanlah orang yang sentiasa memuji-muji kamu, tetapi adalah orang yang dapat menunjukkan kesalahan kamu"

alhamdulillah, Allah membuka jalan yang baik bagi ku, Allah memberi aku sahabat yang sangat mengambil berat akan ku, perasan akan perubahan yang sedang berlaku keatas diriku, mungkin ini bantuan dari Allah dan mungkin ini untuk menguji iman ku agar aku boleh bersykur dengan apa yang dikurniakan....Alhamdulillah

seperti kata sifu ku - Senyum Smile (nama FB) - hidup harus selalu senyum......

aku bangga dengannya, punya prinsip tersendiri, yang mana tiada yang dapat merungkai kisah sebenarnya kecuali dirinya dan Allah......

but one thing je yang aq belum ceritakan......

bahawa aku merasa diri ku teramat jauh dari Allah S.W.T.......baru aku menyedari nya....Alhamdulillah, hidayah xkan datang kepada seseorang hamba sehingga dia tidak berusaha untuk mencarinya.....Allah itu "GHAFFUR - MAHA MEMAAFKAN", so, tulisan ini sebagai kata dua daripada diri ku, yang "not perfect"....

konklusinya: 

enjin jet pejuang aku sudah bersiap sedia menggempur kubu musuh dalaman dan luaran ku.......

  Doa yang selalu dibaca oleh Rasululllah:

"Ya Allah Yang Maha Hidup Lagi Maha Perkasa, dengan RahmatMu aku memohon, perbaikilah urusan hidupku semuanya, janganlah Engkau lupakan daku walau sekelip mata pun"

No comments:

Post a Comment