Pages

Thursday, December 2, 2010

Aku Seorang Manusia (luahan hatiku)

" Setiap yang hidup pasti akan mati ",   itu yang terngiang2 di dalam benak otak ku, aku xmengerti kenapa, tapi aku sangat2 memahami maksud yang tersingkap disebalik kata2 itu. Bila dikatakan semua yang hidup pasti akan mati, all of them (manusia) xkira sesiapa pasti akan merenung panjang memikirkannya, semua takut untuk menemui mati. Aku pun xtau kenapa aku menulis ini, kerana setiap yang aku tulis pasti aku akan padamnya, aku xmengerti apa kena dengan hidup aku sekarang. Banyak masalah (aku xpasti sebenarnya masalah apa) yang pastinya, kehidupan aku sekarang kucar kacir, penuh dengan kehidupan yang membosankan, tiada ketenangan bagi ku setiap saat ku bernafas dengan nafas yang Allah kurniakan, Ya Allah kenapa ini.....

Maybe kot, aku sedang dalam proses kematangan diri ku, sedang belajar menghadapi kesulitan diri, sedang mencabar perwatakan budak2 ku untuk menuju kealam yang lebih dewasa, aku sedar itu. Tapi, aku merasa sekarang, banyak kesilapan yang aku lakukan, xtau lah kenapa, tapi mungkin ada hikmah disisinya ia berlaku keatas aku. Sebelum ini, aku maybe xsampai peringkat macam ni, kawan aku yang punya problem kehidupan mereka lebih teruk daripada aku selalu meluahkan masalah mereka terhadapku, mereka lega akan itu, tapi aku ? aku bagaimana ? siapa yang hendak aku mengadu ? masa untuk meluahkan segala yang menerhadkan kehidupan aku peenuh di kepala ku ibarat " Memory Full " yang selalu kita jumpa kat alat2 elektronik juz likes handphone n camera. Memory Full..... Penuh sangat.....ditambah dengan sekarang musim tengkujuh, pantai tempat yang sesuai melepaskan segala "press" kita, sekarang dah xboleh....hanya kau ****BLOG**** tempat ku meluahkan.....tapi aku tidak akan lupakan Allah...

Maybe keadaan yang aku lalui sekarang ni kerana ujian Allah, ditambah dengan kebosanan ku berada dirumah. Esok, insyaAllah Wahai Ley Bobok, Fahim Alimi n sahabat2 ku yang sebatch dengan ku, jom, esok kita bercamping kat MTS TM.....joooommmm !!! Kalau lah jadi esok insyaAllah sebahagian pressing aku yang menghalang aku daripada dekat dengan Allah akan ku kuburkan bersama sifat Bad n Very Bad...hahahahahahah.....

So, setakat ini jelah luahan hati seorang yang LoNeLy.....
Assalamua'laikum.....

No comments:

Post a Comment